Dela sidan:

Finlands nationella flygbolag Finnair flyger årligen flera miljontals resenärer från Asien till Europa. Nu vill bolaget skapa nya intäktsströmmar genom att lägga till anpassningsbara semesterupplevelser med hjälp av den nya digitala satsningen "Now/here".

I juni lanserades pilotversionen för den asiatiska marknaden. Konceptet är resultatet av ett partnerskap mellan Finnair och den digitala transformationsbyrån Publicis Sapient (tidigare Digitas Lbi).

– Med fokus på globala resenärer har vi designat de här upplevelsepaketen utifrån en tanke om det nordiskt annorlunda, kanske till och med lite konstiga, och välbefinnande. Vi har samarbetat med flera bolag inom den finska turism- och resesektorn och satsat på hållbara året runt-upplevelser för att leverera en ny affärs- och inkomstmodell baserad på det ekosystem som omsluter upplevelsen av att flyga Finnair, säger Lasse Lindström account manager på Publicis Sapient i en kommentar.

Den nya marknadsplatsen erbjuder färdigpaketerade resor med end-to-end bokning, där konsumenten kan skapa upplevelser med allt ifrån husky rides till trädkramning eller norrskensjakt. Plattformen är ett sätt att differentiera sig mot konkurrenterna för Finnair.

– För att skapa detta satte vi samman våra egna digitala experter med transformationsteamet på Publicis Sapient med syftet att hitta nya sätt att utforska och boka nordiska reseupplevelser, säger Kristina Kukkohovi som leder Now/here projektet på Finnair.



Dela sidan: