Dela sidan:

Burger King har de senaste åren gjort sig kända för en säregen typ av marknadsföring, marknadsföring som tangerat gränserna till trollning. Kampanjerna är ofta småskaliga och pr-drivna, något som imponerade på årets Cannes Lions-jury.

Nyligen blev Sverige den första marknaden där Burger King lanserade sina växtbaserade hamburgare. Alla är dock inte övertygade om de växtbaserade burgarnas förträfflighet, varför Burger King nu börjar sälja 50/50-menyn. Den som beställer menyn vet inte vilken typ av burgare den innehåller, kött- eller växtbaserad.

– Vi vet att många tycker det är riktigt svårt att känna skillnaden och med 50/50-menyn, för bara 50 kr, vill vi få ännu fler att våga testa och se om de kan gissa vad de ätit, säger Daniel Schröder, marketing director för Burger King Sverige.

De som vill veta vad som verkligen finns i lådan kan scanna den med Burger King-appen för att få veta huruvida burgaren är växtbaserad eller inte. Kampanjen är framtagen i samarbete med Ingo.



Dela sidan: