Dela sidan:

Varje år besöker cirka tre miljoner människor den 19 mil långa Göta Kanal. Kanalen har sedan anläggningen 1810 drivits av statliga AB Göta kanalbolag. I dagsläget har bolaget 23 heltidsanställda.. Inför sommaren kommer man att lansera en digital kampanj och hoppas dessutom få mer spridning i nationella medier, därför har man nyligen anlitat pr-byrån Spotlight.

– Vi ser ett ökat besökstryck för varje år som går, inte minst från länder som Danmark och Tyskland. För att ytterligare stärka vår profil på hemmaplan valde vi att samarbeta med Spotlight, som kom med konkreta förslag på hur vi kan nå ut till en bredare målgrupp, säger Magnus Hollwin, kommunikationschef på AB Göta kanalbolag.

– Många har nog någon form av koppling till Göta kanal, men inte alla vet vilket otroligt levande och rikt besöksmål detta är. Här kan man åka med kanalfartyg som varit i drift sedan 1910-talet, uppleva fantastisk natur på cykel och njuta av en mängd kulinariska upplevelser. För oss känns det extra kul att jobba tillsammans med en kund som inte bara tar till vara på ett starkt historiskt arv, utan som dessutom har en tydlig framtidsvision med hållbara semesterupplägg som en av hörnstenarna, säger Axel Lagerbielke, vd på Spotlight.



Dela sidan: