Dela sidan:

Samarbetet inleds efter en upphandling som Sunny at Sea gick segrande ur. Inledningsvis rör sig uppdraget om Kronfågels svenska sajt, men i ett pressmeddelande skriver parterna att den långsiktiga ambitionen är att Sunny at Sea ska vara med och bygga hela den digitala infrastrukturen för Kronfågels moderkoncern Scandi Standard.

– Kronfågel har varit en kvalitetsleverantör under flera decennier, och kyckling är enormt populärt i Sverige. Samtidigt har matkartan ritats om, och det kräver att vi bryter ny mark för att fortsätta inspirera våra kunder, säger Susanne Zabrodsky, marknadschef på Kronfågel, i ett pressmeddelande.

Sedan tidigare jobbar Sunny at Sea med flera kunder inom mat- och dryckessegmentet, däribland Svenska Brasserier, Spendrups och restaurangen Nook.

– Kompetensmixen i teamet känns som en fullträff. Vi kommer från olika bakgrund, samtidigt som vi har en gemensam vision av vart vi vill ta varumärket. Vi kan lära oss mycket av varandra, och det kommer göra att vi kan gå långt, säger Sunny at Seas vd Johan Wendborg i ett pressmeddelande.



Dela sidan: