Dela sidan:

 Pitchen som ledde fram till samarbetet avslutades förra veckan och samarbetet inleds på en gång. Ambitionen är att samarbetet ska bli långsiktig.

– Pitchen är ett led i ett större strategiskt arbete där vi identifierat ett antal punkter som vi behöver adressera för att framtidssäkra varumärket och fortsatt stärka vår position på marknaden. Dear Friends hade spännande insikter och vinklar på hur vi skulle kunna utveckla vårt varumärke och kommunikation, säger Karin Källmark, branding & communication manager på Göta Energi.

Sett till antalet privatkunder är Göta Energi Sveriges fjärde största energibolag efter Fortum, Vattenfall och E.ON.

– Vi är naturligtvis både stolta och nöjda över att få inleda ett samarbete med ett av Sveriges största elbolag. Vi kände direkt att vårt erbjudande som byrå matchade såväl kunden som det specifika uppdraget på ett bra sätt. Vi ser givetvis mycket fram emot vårt samarbete, säger Roger Brovik som är VD och digital strateg på Dear Friends.



Dela sidan: