Dela sidan:

Svenska Universum är ett av världens ledande företag inom employer branding. Affärsidén går ut på att de varje år intervjuar tusentals studenter och tar fram rapporter över de hetaste arbetsplatserna och sektorerna. Universum har de senaste åren gått igenom en rejäl digital transformation från att tidigare ha haft studenttidningar som en viktig affär. I dag finns bolaget på 60 marknader och omsätter cirka 300 miljoner kronor.

Och nu får man nytt ledarskap då den nuvarande vd:n Petter Nylander, som under 90-talet hade flera ledande positioner inom MTG, ersätts av Mats Röjdmark. Mats Röjdmark kommer från Academic Work där han haft en tjänst som vice managing director & head of additional services.

– Jag känner mig priveligierad att få ansluta mig till Universum vid en tidpunkt som denna. Universum har i princip skapat grenen employer branding och satt standarden för hur man definierar, mäter och utvärderar ens employer brand. Med styrkan från StepStone group har vi nu den spännande positionen att kunna expandera grenen på en global nivå. Jag ansluter mig till ett väldigt kompetent team med massvis av data och insikter inom ämnet. Jag ser fram emot att expandera fältet employer branding globalt och skapa ett ännu starkare företag, säger Mats Röjdmark.

LÄS MER: Petter Nylander - Kinneviksonen som tappat tron på de nordiska mediehusen

Universum köptes förra året upp av StepStone-group som i sin tur ägs av den tyska mediekoncernen Axel Springer. Enligt uppgifter till Dagens Industri ska prislappen ha legat på cirka 500 miljoner kronor.

– Vi är jätteglada att välkomna Mats ombord som vår nya VD och vi ser fram emot att arbeta med honom under kommande år. Mats har en internationell bakgrund som kommer vara väldigt gynnsam på vår resa mot att expandera Universums globala räckvidd och ta vår organisation till nya höjder, säger Universums styrelseordförande Yusuf Azoz.



Dela sidan: