Dela sidan:

2015 inledde Volt ett samarbete med Situation Sthlm, en kund man nyligen tappade. Nu står det dock klart att man inleder ett samarbete med gatutidningen Faktum.

I uppdraget ingår att koncept- och produktutveckla Faktum för att i slutändan öka försäljningen. Första insatsen blir att ta fram en höst- och vinterkampanj.

– Som varumärke har Faktum haft den stora förmånen att under många år jobbat med byråer som har en stark position, kreativ höjd och bred kompetens. Efter en grundlig researchprocess, flera möten och presentationer, är vi väldigt glada över att vi fann Volt, säger Faktums vd Peter Kronvall.

Faktum jobbade tidigare med Forsman & Bodenfors, ett samarbete som bland annat renderade i en nominering i Guldäggets pr-kategori tidigare i år. Samarbetet har även tidigare vunnit flera priser i Guldägget.

– Men världen är föränderlig och vi har många spännande strategiska utmaningar framför oss. Vi är övertygade om att Volt kommer att vara en kreativ partner i vårt viktiga arbete, fortsätter Peter Kronvall.

Volt har under våren haft en intensiv period med där man tagit fram nya kommunikationskoncept för Bris, Ballerina och SPP.

– Vi är otroligt glada och stolta över att inleda detta samarbete! Ett drömprojekt för arbetsgruppen, men också hela byrån, då Faktum gör ett väldigt viktigt arbete för enskilda individer i social utsatthet. Och detta genom en fantastiskt bra produkt, säger Jenny Meckbach Sehlstedt, projektledare på Volt.

Arbetsgrupp:

Faktum
Peter Kronvall, VD
Sarah Britz, Chefredaktör
Volt
Jenny Meckbach Sehlstedt, Account Director
Melina Svéd, Account Manager
Erica Knutsson Thelin, Planner
Christian Jörgensen, Art Director
Molly Rennéus, Art Director
Kristoffer Wernald, Copywriter



Dela sidan: