Dela sidan:

Designbyrån Kurppa Hosk har de senaste tre åren växt från 21 till 53 miljoner kronor i omsättning. Förra året öppnade man upp sitt första internationella kontor i New York. På byråns kundlista finns varumärken som Armani, SEB, H&M och Tele2.

Nu går man ut med att ytterligare tre storkunder kommit in till byrån. Några namn på kunderna vill man dock inte presentera.

För att möta behovet från de nya kunderna rekryterar man Jonas Pålsson, närmast kundansvarig och senior konsult på Gullers Grupp, och Christine Cederstrand, tidigare i karriären kundansvarig och strategy director på Essen International men senast från egen verksamhet.

I ett pressmeddelande skriver Kurppa Hosk att de nya uppdragen handlar om fullständiga omtag kring varumärke och användarupplevelse. Utöver Jonas Pålsson och Christine Cederstrand kommer man den närmsta tiden presentera ytterligare rekryteringar.

– Det känns otroligt spännande att komma till en byrå som kombinerar strategi och design för att skapa upplevelser i världsklass, säger Christine Cederstrand i ett pressmeddelande.

– Jag ser framemot att ansluta till Kurppa Hosk och bistå dem med att stärka både befintliga och framtida partnerskap, säger Jonas Pålsson.



Dela sidan: