Dela sidan:

I samband med att MER släpper två nya sockerfria smaker lanserar varumärket ett nytt koncept framtaget av Holy. I kampanjen, kallad "Våga vara MER", lyfter man fram unga människor som haft modet att ta klivet ut på sin egen väg, med syfte att inspirera ungdomar att vara sig själva. 

Under måndagen släpps den första filmen från det nya konceptet, som kommer följas av utomhus, bio och uttag i sociala medier. Holy kommer även att förstärka kampanjen med nedslag kring Pride Sthlm som äger rum vid måndagsskiftet juli/augusti.  

– Ungdomar har allt som krävs för att försätta berg, förändra samhällen och förvandla hela tillvaron till ett enda stort fyrverkeri. Och de har alla förutsättningar för att hitta och forma sin egen identitet. Men det sociala trycket kan bli en begränsning. Undersökningar visar till exempel att ungdomar fått betydligt sämre självkänsla under senare år, på grund av sociala medier. Det suger, säger Carl Asp på Holy i ett pressmeddelande. 

Reklamfilmen är regisserad av Oskar Gullstrand på Naive.



Dela sidan: