Dela sidan:

Lagom till att fotbolls-VM drog igång den 7 juni i år lanserade Nike tillsammans med mångåriga byråpartnern Wieden+Kennedy en uppmärksammad reklamfilm som hyllar några av världens största kvinnliga fotbollsspelare. Filmen gick i varumärkets "Dream Crazier"-anda med copyn “Don’t change your dream. Change the world.”

LÄS MER: "Damfotbollen når kommersiellt genombrott: Investerar hundratals miljoner mer"

Under söndagen stod det klart att det blev USA som tog hem segern efter finalmatchen mot Nederländerna, och lyckades således försvara sin VM-titel från 2015. Det innebär att USA nu har fyra VM-guld – flest någonsin. 

För att fira den amerikanska segern lanserar Nike nu en ny reklamfilm under namnet "Never Stop Winning". Filmen tar upp vad mästerskapet betyder för jämställdhet bortom damfotbollen och lyfter fram spelarnas inflytande på andra arenor än fotbollsplanen. Filmen avslutas med budskapet: "This team wins. Everyone wins". 



Dela sidan: