Dela sidan:

Deckaren "Okänt nummer" är en roman i nativeform som handelskvarteret Mobilia i Malmö ligger bakom. Nativeromanen är skriven av författaren Leffe Grimwalker och handlar om ett kidnappningsdrama som utspelar sig till viss del i själva handelskvarteret.

Deckaren kommer att tas ut via Sydvenskan, bland annat genom att ges ut under sex veckor under sommaren med cirka två kapitel i veckan på kampanjsajten hos sydsvenskan.se. Den är också inspelad som ljudbok och ges ut som podcast på alla podcastplattformar.

Kampanjen marknadsförs i huvudsak genom nativepuffar på sydsvenskan.se och genom vepor och folieringar på Mobilia. I handelskvarteret sitter under sommaren också en fotoutställning med de bilder som fotografen Erika Weiland tagit för att illustrera kapitlen.

– Mobilia har funnits i Malmö i drygt 50 år med sin unika historia och det var utmanade och spännande att synas och höras i en fiktiv spänningsroman. Det skapar en dynamik och blir både överraskande och oväntat för våra kunder. Vi är glada, stolta över att vi vågade och hade modet att testa något helt nytt, säger Maria Svensson, marknadsansvarig Mobilia hos Atrium Ljungberg, i ett pressmeddelande. 

Nativeromanen är producerad av Bonnier News Brand Studio. Pelle Estborn, redaktör, kommenterar: 

– Vår tanke är att Mobilia ska finnas i medvetandet hos Sydsvenskans läsare under hela sommaren, och det finns få saker som är mer svensk sommar än en riktigt bra deckare. Mobilia är en återkommande nativekund i Sydsvenskans kanaler och har även tidigare visat öppenhet och intresse för att prova nya format för sin marknadsföring. Nu blir de först i världen med en nativeroman och vi hoppas på att det kommer att leda till att Malmöborna får Mobilia i första tanken då de planerar sin sommarshopping.



Dela sidan: