Dela sidan:

Den nya svenska byrån Backroad Agency startades sent 2018 av Erik Ström, tidigare på Round & Round och Åkestam Holst. Nu lanserar byrån kampanjen "The 10k Merch Store", i form av en keps och mössa som kostar 10 000 dollar. På köpet kommer dock en reklamkampanj till samma värde.

– Det är vårt första år som verksamma, så vi ville sprida vår merch till resten av världen. Men sen tänkte vi, varför inte slänga in en reklamkampanj åt de som slår till? Kommunikation är, trots allt, vad vi gör, säger Erik Ström i ett pressmeddelande. 

Kampanjen är samtidigt en passning till exklusiva varumärken med överpriser. 10 000 dollar är väldigt mycket pengar för en keps eller mössa, men ett mer överkomligt pris för en marknadsaktivering, menar Backroad. 

– Om det går att sälja vardagsprylar för hundratals dollar, med folk som köar i dagar för att köpa kläder med en unik logga... varför inte gå hela vägen upp till 10 000 dollar när man ändå håller på, fortsätter Erik Ström. 

”The 10k Merch Store” finns att hitta på Backroads hemsida. 

Backroad jobbar med kunder som Pause Ljud & Bild, Elitserien i bandy och Atomic. 



Dela sidan: