Dela sidan:

Vad gör du i sommar?
– Jag var i Toscana en vecka innan Almedalen. Fantastiskt vackert men väldigt varmt. Nu, efter Almedalen, har jag stannat kvar på Gotland och kommer parkera mig på vårt ställe på södra Gotland för att koppla av. Jag hoppas ju förstås att vädret kommer bli bättre, men annars finns det en hel del renoveringsprojekt att hugga tag i om regnet och kylan kommer stanna.

Vad läser du i hängmattan?
– Jag kommer varva med att läsa lite böcker och artiklar om marknadsföring med fokus på effekt med lite avkopplande läsning. När det gäller marknadsföring kommer jag läsa om Erik Modigs ”Bang for the buck” med lite nya ögon då vi har en del tankar på hur vi kan utveckla arbetet med att stödja våra medlemmar kring just frågan om effekt. Jag ska också läsa WARC:s ”Anatomy of effectiveness” samt de två senaste artiklarna från Binet och Field som jag har fått tips av Mats Rönne att läsa. När det gäller den lite mer lättsamma läsningen håller jag just nu på med ”Kvinnan i fönstret” och ”Tigeröga”. Och den har jag också ”Hjärnstark” av Anders Hansen att läsa.

Vad lyssnar du på?
– P1:s Sommar såklart. Jag tycker verkligen att det är väldigt många bra och intressanta sommarpratare i år. Den som än så länge verkligen har gripit tag i mig är Stina Wollters program, det kan jag varmt rekommendera. P3 Dokumentär har släppt en hel del nya program som jag ska lyssna på. Sedan lyssnar jag mycket på ljudbok, just nu lyssnar jag tillsammans med min yngsta dotter på ”Hungerspelen”.

Hur mycket hänger du med i vad som händer i kommunikationsbranschen under sommaren?
– Jag försöker hitta rätt balans mellan att hålla mig uppdaterad och att koppla av. Jag tror att det är väldigt nyttigt att koppla bort och få möjlighet att fokusera på andra frågor. Det skapar tid för reflektion och att få bearbeta en hel del intryck och tankar som man ibland inte hinner tänka klart när vardagen pågår. Så här i början av sommaren och när jag precis har gått på semester är det svårare att koppla bort, jag vill gärna fortsätta att hålla mig uppdaterad. Men efter ett tag kommer jag in i en mer ”semestermood” och då blir det mer sporadiskt.

Vad ser du mest fram emot i höst?
– Det är många roliga och spännande saker jag ser fram emot i höst. Vi har under våren jobbat intensivt med ett insiktsarbete för att bättre förstå vilket värde vi ska skapa för våra medlemmar. Det har varit otroligt intressant och vi har precis innan semestrarna börjat skissa på framtidens Sveriges Annonsörer. Det arbetet kommer fortsätta under hösten med fortsatt intensitet och förhoppningsvis kommer vi kunna berätta mer om detta under hösten. Vi ser över alla delar i vårt erbjudande och vi har några idéer kring bla mätbarhet och transparens som jag tror verkligen kommer skapa ett ännu större medlemsvärde framöver. Sedan sätter ju arbetet med 100-wattaren igång och i år fyller tävlingen 30 år. Det kommer vi fira på olika sätt och vi har gjort en djupdykning i historien vilket alltid är spännande.



Dela sidan: