Dela sidan:

Liksom oräkneliga artister och kändisar före henne väljer nu Lady Gaga – eller Stefani Germanotta som hon egentligen heter – att lansera sitt eget skönhetsvarumärke. Rykten om varumärket, som kommer gå under namnet Haus Laboratories, tog fart redan under förra året och fick inte minst ved på elden i december då fans uppmärksammade att sajten hausbeauty.com låg uppe och att det var möjligt att registrera sin e-mailadress på plattformen.

LÄS MER: "Så mycket tjänar Kim Kardashian på sitt Instagramkonto"

Igår tisdag bekräftade slutligen Lady Gaga i ett instagraminlägg att Haus Laboratories blir verklighet. I inlägget skriver världsstjärnan att hon som ung aldrig kände sig vacker och att hon kämpade med att hitta både sin inre och yttre skönhet. Det ledde till att hon upptäckte kraften i smink.

"Ibland kommer skönhet inte naturligt inifrån. Men jag är så tacksam att makeup inspirerade ett mod i mig som jag inte visste att jag hade", skriver hon.

Business Insider skriver att Lady Gaga har valt att lansera varumärket exklusivt hos Amazon. Det innebär att Haus Laboratories blir det första större skönhetsvarumärket att säljas exklusivt hos e-handelsjätten. Lanseringsdatumet är satt i september. Varumärket kommer till en början att säljas på nio nyckelmarknader, som inkluderar USA, Storbritannien och Japan.



Dela sidan: