Dela sidan:

För några veckor sedan stod det klart att det svenska techbolaget Society icon stängt en investeringsrunda i syfte att expandera, och att bolaget värderas till 81 miljoner kronor.

Nu gör Society icon en första tung rekrytering i form av Live Nations svenska marknads- och kommunikationsdirektör Kristofer Åkesson, som därmed lämnar konsert- och festivalarrangören efter nio år. Hos Society icon går han in som delägare och operativ chef, med uppgift att leda den expansionsresa man står inför, både i och utanför Norden.

– Jag lämnar ett drömjobb för ett annat. Genom åren på Live Nation har jag träffat många bolag som erbjudit olika lösningar för influencer marketing, men aldrig känt att det funnits ett bra och effektivt alternativ. När Mose presenterade Society icon för 1,5 år sedan förstod jag direkt att idén och tekniken, där den vanliga människan och dess följare står i centrum, inte bara var framtiden för influencer marketing, utan i förlängningen även för marknadsföring och kundlojalitet i stort, säger Kristofer Åkesson i ett pressmeddelande.

Mose Haregot, vd och grundare Society icon, kallar Kristofer Åkesson för en "drömrekrytering".

– Jag har länge imponerats över hans förmåga att förstå och förutse trender och beteenden, och som kund till oss i 1,5 år har han gjort produkten ännu bättre. Han har sedan dag ett förstått den långsiktiga potentialen med Society icon, och med sin kunskap, erfarenhet och idéer kommer han vara ovärderlig i vår fortsatta expansion, säger han i pressmeddelandet. 

Society icon har en marknadsplats byggd på AI-teknik som ger varumärken och bolag möjlighet att få direktkontakt med sina fans och kunder, och låta dem göra marknadsföring åt dem i sina egna kanaler samtidigt som personer får chans att jobba med sina favoritvarumärken. Exempel på befintliga kunder är H&M, Aller Media, Warner Music och Live Nation.



Dela sidan: