Dela sidan:

Apoteksutmanaren MEDS har rekryterat Marika Baltscheffsky till rollen som marknadsdirektör. Hon kommer närmast från Google och har tidigare gjort internationell karriär inom byråvärlden. Bland annat har Marika Baltscheffsky arbetat på reklambyrån Digitas i New York och London som kreativ strateg och kundansvarig för globala kunder såsom American Express, AstraZeneca, och L'Oreal. På Google gjorde hon karriär inom säljavdelningen där hon hjälpte svenska företag med digitala marknadsföringsstrategier.

2018 utsågs Marika Baltscheffsky till supertalang av Veckans Affärer.

– Jag vill göra MEDS till en självklar del av vardagen för svenska hushåll. Min ambition är att vara ledande inom innovativ och verkligt datadriven marknadsföring. MEDS har haft ett väldigt imponerande första år på marknaden så möjligheterna är enorma, säger hon i ett pressmeddelande. 

MEDS vd Björn Thorngren:

– MEDS är väldigt stolta att attrahera vår drömkandidat Marika till nyckelrollen som CMO. Marknadsföring är vår största investering och Marika har helt rätt bakgrund och personlighet för att se till att vi maximerar utfallet. 



Dela sidan: