Dela sidan:

Till grund för SOS Alarms nya digitala kampanj "Modigare Sverige" ligger en IPSOS-undersökning om svenskar och mod. Undersökningen visar att endast 5 procent tycker att svenska folket har stort civilkurage och 67 procent önskar mer kunskap i hur de ska agera i en akut nödsituation.

Bakom kampanjen ligger Spoon, som är SOS Alarms kommunikationsbyrå sedan 2016. På kampanjsidan finns bland annat tio instruktionsfilmer för hur olika typer av nödsituationer ska hanteras och tre kampanjfilmer som spräcker hål på myten om den typiska "hjälten".

– Det är spännande att göra kampanjer som syftar till att förändra ett beteende. I den här kampanjen har vi haft ett helhetstänk och skapat relevant innehåll på flera nivåer från film i reklammanér till klassiskt sökbart content, säger Helena Kämpfe Fredén, client director på Spoon, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen är framtagen i samarbete med Oh My! och Trickle, som likt Spoon ingår i byrånätverket Real Agency Group (RAG).

Förutom landningssidan, som är utvecklad av Sublime, lanseras kampanjen även på SOS Alarms samtliga sociala medier.

Arbetsgrupp:
Helena Kämpfe Fredén, Client Director
Kristian Gustafsson, Creative Director
Philippa Magnusson, Creative Director
Sofia Edgren, Projektledare
Grace Ablorh, Projektledare
Linda Berkö Fagerlind, Projektledare/Redaktör
Henrik Kindgren, Regissör
Johan Sundbaum, Producent



Dela sidan: