Dela sidan:

Twitters nya erbjudande ArtHouse syftar till att hjälpa marknadsförare att förbättra sitt reklaminnehåll på plattformen och på så vis öka sin försäljning. Det skriver PR Week. ArtHouse kommer integrera influencers och andra innehållskreatörer i plattformens verktyg för videoredigering och livesändning.

LÄS MER: "Polemik, yttrandefrihet och troll – hur kan Twitter bli relevant för svenska marknadsförare?"

Teamet bakom den nya tjänsten kommer bestå av content-strateger, digitala producenter och specialister inom influencer marketing. Stacy Minero, global head of content creation på Twitter, säger i ett blogginlägg att teamet "ska hjälpa varumärken att lansera nya produkter och koppla dessa till det som händer inom kulturen".

"Vårt uppdrag är enkelt: att hjälpa varumärken att utforma Twitter-anpassat innehåll som berör människor", fortsätter hon. 

I samband med lanseringen av ArtHouse har Twitter tagit hjälp av Magna och Interpublic Group i en studie som lyfter vikten av kreativitet för att driva försäljning. Studien visar att Twitter-användare spenderar cirka 24 procent mer tid på annonser som kommer från innehållskreatörer än på annonser som kommer från varumärken. Studien visar även att konsumenter bättre minns annonser skapade av en kreatör, vilket leder till en 41-procentig ökning av köpintentionen.



Dela sidan: