Dela sidan:

Sedan starten 2013 har siffrorna för varumärkes- och affärsdesignbyrån Seventy Agency pekat uppåt. 2018 var inget undantag, utan tvärtom ett rekordår.

Enligt det senaste bokslutet steg omsättningen från 78 miljoner till 107 miljoner, medan vinsten ökade från 19 miljoner till hela 30 miljoner. Byråinäkten för året landade på 86 miljoner kronor, vilket ger en rörelsemarginal på 35 procent.

Enligt förvaltningsberättelsen ökar storleken på byråns uppdrag "väsentligt, bland annat till följd av Seventys ökade kapacitet". Byrån hade under året 57 anställda.

Resumé har sökt Bernhard Lüthi och Jacob Fant, managing partners, för en kommentar.

LÄS MER: "Stockholmsbyrån har framtidssäkrat IKEA:s klassiska logga"

Bernhard Lüthi har tidigare förklarat i Resumé Insikt vad som ligger bakom den starka ekonomiska utvecklingen:

– Att vi inte haft fokus på tillväxt utan på våra kunder. Det har vi också fått bekräftelse på i tävlingar som Årets Byrå. 

Seventy Agency har bland annat jobbat med kunder som Spendrups och Resurs Bank. De har kontor i Stockholm och i kinesiska Shanghai.



Dela sidan: