Dela sidan:

Julia Lundin, redaktör

Sommarens bok: Önskar jag kunde svara något härligt och svårt, men är för sprattlig för att kunna ligga still och läsa bok. Kanske ändå Anders Hansens hajpade "Hjärnstark" kan övertyga mig under Toscana-solen.
Sommarens plåga: Getingarna. Och Hornstullsstrand.
Sommarens film: Jag längtar sönder efter Lejonkungen!
Sommarens outfit: Bikini och Birkenstocks.
Sommarens lyssning: Jag är queen av chill-listor på Spotify. Ed Sheeran, Matt Corby, Mumford & Sons, Julia Michaels, Maisie Peters rullar i mina lurar. Dokumentärer på P1 och P3.
Sommarens klyscha: Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Aldrig sant.
Sommarens serie: Stranger Things. Gaten aka. Dustin är livets tv-karaktär.
Sommarens slogan: Skolstrejk för klimatet.
Sommarens strand: Marina Di Bibbona. Molto bene!
Sommarens på fritiden: Ge mig en beach och en solstol så är jag hemma. Soldyrkaren nummer ett.
Sommarens mediekanal: Podd.
Sommarens klubb: På min takterrass.
Sommarens mest intressanta alla kategorier: När jag blev en djävul på Samir Badrans Instagram. Hoppsan!



Sommarens dryck:
Fläder-GT. Kan inte heller motstå färgen på Aperol Spritz. Eller en iskall Cola med citron.
Sommarens mest samtida: Den gröna marknadsföringen och flygskam som sätter skräck i ett land. Hur många vågar sätta sig på flyget i sommar?
Sommarens insikt: ...får du genom att ta igen alla avsnitt av Resumé Insikts podd.
Sommarens upplevelse: Fyra dagars-bröllop bland vingårdar, slott och ängar på Toscanas landsbygd, följt av roadtrip tvärsöver landet. Mat, vin och vänner. Underbart är vad jag intalar mig. Kan hända att det slinker igenom någon eller några dagar bakisskakningar under en 35-gradig himmel.
Sommarens reklam: Ölavtalet. Fan va kul.
Sommarens varumärke: Svensk damfotboll.
Sommarens glass: Strut med mörk choklad - eller citronkula.

***

Mathias Kallio, affärschef

Sommarens bok: "När livet är glass & ballonger" av Jessica Lagergren.
Sommarens plåga: Casinoreklamen.
Sommarens film: Diego Maradona.
Sommarens outfit: Shorts.
Sommarens lyssning: Carina Bergfeldts Sommar i P1.
Sommarens klyscha: Nu går vi mot mörkare tider.
Sommarens serie: Kalle Ankas Pocket 488.
Sommarens slogan: "Alltid något, sa han som fick se Åmål".
Sommarens strand: Klipphällen vid Norrsjön, Stabby.
Sommarens på fritiden: ?
Sommarens mediekanal: Pappersmorgontidning på farstutrappan i sommarhuset.
Sommarens klubb: Roslagen SRC.
Sommarens mest intressanta alla kategorier: Boris Johnson.
Sommarens dryck: Kall rackare efter tidigt kvällsdopp.
Sommarens mest samtida: Casten Almqvist.
Sommarens insikt: Det finns inget som håller ihop en tonårsfamilj så bra som Swish.
Sommarens upplevelse: Stig-Björn Ljunggren skjuter med kolsyrekanon på Kallis.
Sommarens story: Har vi inte sett än.
Sommarens reklam: Musiksättningen till Telias nya filmer.
Sommarens varumärke: Coca-Cola.
Sommarens glass: Pistage, saltrostade mandlar och rosmarin hos Snö.
I höst lovar jag: Ett seriöst försök att plocka svamp på landet i åtminstone 30 min.

***

Amanda Törner, reporter

Sommarens bok: I början på juni läste jag ut "Ett litet liv" av Hanya Yanagihara och den tog nästan över mitt liv. Mådde inte speciellt bra av den, men den får helt klart bli sommarens bok för min del.
Sommarens plåga: Getingar, alltid.
Sommarens film: Den kom visserligen redan 2017, men jag ser så himla mycket fram emot att se underbara "Call me by your name" på Sommarbio i Rålis i augusti.
Sommarens outfit: Har köpt alldeles för många klänningar på senaste tiden så det måste bli klänning. Gärna med någon typ av stråväska till.
Sommarens lyssning: Antagligen något sommarprat.
Sommarens klyscha: Att klaga på det utökade rökförbudet.
Sommarens serie: Jag har stor prestationsångest på seriefronten just nu. Hoppas beta av många under semestern. Skamligt nog har jag inte ens sett klart på sista Game of Thrones.
Sommarens slogan: "Because you're worth it".
Sommarens strand: Någon härlig vit på Österlen.
Sommarens på fritiden: Bubbel på picknickfilt i diverse Stockholmsparker. Och långpromenader.
Sommarens mediekanal: En fysisk bok.
Sommarens klubb: Det får bli Gutekällaren i Visby där delar av Resumé hade en episk utekvällen sista natten i Almedalen.
Sommarens mest intressanta alla kategorier: Förhoppningsvis när jag besöker parfymens huvudstad Grasse i Provence. En bucketlist-grej för mig.



Sommarens dryck:
Alkoholhaltig: Aperol Spritz. Alkoholfri: Äppelmust.
Sommarens mest samtida: Att inte dricka. Det är väldigt trendigt just nu att komma ut som nykter alkoholist.
Sommarens insikt: Att jag på allvar måste göra något åt mina svaga knän.
Sommarens upplevelse: När jag och två kompisar vandrade mellan de overkliga städerna Fira och Oia på Santorini i början på juni.
Sommarens story: Ber att få återkomma i höst.
Sommarens reklam: Abbas sommarkampanj med sångerskan Daniela Sörensen är väldigt fin.
Sommarens varumärke: Voi.
Sommarens glass: Blir alltid besviken om jag väljer någon annan än Magnum Mandel.
I höst lovar jag: Som efter varje sommar: att jag ska lära mig att spara pengar inför nästa semester.

***

Johannes Lindström, key account manager

Sommarens bok: I maktens öga.
Sommarens plåga: Solbrist.
Sommarens film: Lejonkungen.
Sommarens outfit: Frottépike och Vilbrequins.
Sommarens lyssning: Veronica Maggio.
Sommarens klyscha: Paraplydrink i Balearerna.
Sommarens serie: Stranger Things.
Sommarens slogan: "Det är A&O".
Sommarens strand: Smådalarö.
Sommarens på fritiden: Yoga på bryggan.
Sommarens mediekanal: Instagram.
Sommarens klubb: Ushuaia.
Sommarens mest intressanta alla kategorier: Hur många T&R klarar man på Destination Gotland?
Sommarens dryck: Capri-Sun och Branca Menta.
Sommarens mest samtida: Tågluff.
Sommarens insikt: Almedalen är en fantastisk arena.
Sommarens upplevelse: Sena och långa middagar.
Sommarens story: Under kreation.
Sommarens reklam: Traderas influencerkampanj med partiledarna.
Sommarens varumärke: American Express.
Sommarens glass: Magnum Strawberry White.
I höst lovar jag: Seriositet och mycket kvällssol.

***

Josefin Ekman, projektledare

Sommarens bok: 1793.
Sommarens plåga: Mygg.
Sommarens film: Hermann Vases "Why are we creative?"
Sommarens outfit: Reafärgat.
Sommarens lyssning: Sommar i P1.
Sommarens klyscha: "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder".

Sommarens serie: Drive to survive.
Sommarens slogan: Just do it.
Sommarens strand: Formentera.
Sommarens på fritiden: Karin Ferners utställning på Rättviks Kulturhus.
Sommarens mediekanal: Radio.
Sommarens klubb: Pacha.
Sommarens mest intressanta alla kategorier: Vädret.
Sommarens dryck: Lemonad.
Sommarens mest samtida: JOMO.
Sommarens insikt: Rättvik.
Sommarens upplevelse: World Scout Jamboree.
Sommarens story: World Scout Jamboree.
Sommarens reklam: Radioreklam.
Sommarens varumärke: Instagram.
Sommarens glass: Lakritsrot med passionsfrukt (Snö).

***

Johan Laur, manager sales, marketing & partnerships

Sommarens bok: Måste ju vara Hansens Skärmhjärnan.
Sommarens plåga: Myggor.
Sommarens film: Yesterday.
Sommarens outfit: Birkenstock.
Sommarens lyssning: Sommar i P1.
Sommarens klyscha: ...äta nyttigt...
Sommarens serie: Säkert fortfarande Chernobyl.
Sommarens slogan: "By grillers for grillers".
Sommarens strand: Den fina lilla viken på Tärnskär i Stockholms Skärgård.
Sommarens på fritiden: Åka båt.
Sommarens mediekanal: Allt streamat till mobilen.
Sommarens klubb: Strandvägen 1?
Sommarens mest intressanta alla kategorier: Vädret.
Sommarens dryck: Rosévinet.
Sommarens mest samtida: Fjällvandraren.
Sommarens insikt: Semester är vanebildande.
Sommarens upplevelse: Grillning i kvällssolen.
Sommarens story: Medierna fortsätter väl citera Trump som vanligt – puuh.
Sommarens reklam: Inte sponsrade inlägg i poddar i alla fall.
Sommarens varumärke: Ray-Ban.
Sommarens glass: Mjukglassen.
I höst lovar jag: Att försöka se positivt på vår nya organisation.

***

Yasmine Winberg, redaktör

Sommarens bok: Manson – the life and times of Charles Manson. Laddar upp inför Once upon a time in Hollywood.
Sommarens plåga: Alla semesterbilder på Insta. Ja, vi vet att ni har det najs. Ge mig lite svärta.
Sommarens film: One upon a time in Hollywood, även om jag inte sett den än. OTROLIG lineup med Brad Pitt och Leonardo Di Caprio i SAMMA FILM.

Sommarens outfit: Stråhatt och en ständig paraplydrink.
Sommarens lyssning: Gammal svensk hiphop samt "Sommar" i P1. Om du ännu inte lyssnat på Carina Bergfeldts och Stina Wollters prat, gör det nu.
Sommarens klyscha: Efter regn kommer solsken. Alltid lögn.
Sommarens serie: Tvångskollar på Babylon Berlin fast jag inte vill. Den är inte att rekommendera. Att rekommendera är i stället "I love you, now die" på HBO som handlar om rättegången mot amerikanska Michelle Carter som uppmuntrade sin pojkvän att begå självmord.
Sommarens slogan: Ei saa peittää.
Sommarens strand: Sickla strand med hörselkåpor pga. barnljud.
Sommarens på fritiden: Promenera, måla, dricka drinkar, lyssna på poddar.
Sommarens mediekanal: Stränder är en outnyttjad mediekanal för alla reklamare där ute. Särskilt under vattnet.
Sommarens klubb: Julia Lundins takterass.
Sommarens mest intressanta alla kategorier: Oj... Vad är intressant i sommartider förutom att vara ledig?
Sommarens dryck: Paraplydrinkar och Soda stream-vatten. OBS: Det finns naturligtvis andra företag som också sysslar med att skapa bubblor i vatten :)
Sommarens mest samtida: Sparkcyklar och väderprat utifrån klimathotet.
Sommarens insikt: Efter regn kommer inte solsken.
Sommarens upplevelse: Att bila in i Madrid. Har varit nervös hela året för detta. Vi får se i höst om jag överlevt.
Sommarens story: Måste ju va ASAP Rocky. Han har fått helt ORIMLIGT många flashar, själv har jag aldrig hört talas om karln tidigare. Men den här vinkeln som GP körde med Leif Mannerström som sågar ASAP Rockys matmeny efter att amerikanska medier sagt att han serveras oätbar mat, är faktiskt kul. Om t.ex. "Cowboysoppa" svarar han: "Jag har ingen aning om vad det är, om det ligger pistoler och stövlar i? Ett idiotiskt namn på en rätt."
Sommarens reklam: "Sommar" i P1 – Sveriges längsta reklamspot.
Sommarens varumärke: Voi. Att hata eller att älska.
Sommarens glass: Äter ej glass pga. bantar.
I höst lovar jag: Att testa en sparkcykel.

Andreas Rågsjö Thorell, redaktör Resumé.se
Bok: Ulf Lundell "Vardagar 2"
Plåga: Sommaren får en att inse alltings förgänglighet
Film: "Maradona" annars har "Wackness" (2008) en skön sommarvibb
Outfit: Linne-, silke- eller frottématerial. Espandrillos.

Samtida: Stockholmare som tvättar samvetet med en chimär av klimatneutral semester och försöker övertyga sig själva att det är lycka. 

Lyssning: "Long hot summer" med Style Council


Klyscha: "Åh, svensk sommar"
Insikt: Jordgubbar är grovt överskattat. Mycket godare med hallon. 

Serier: Skippa serier i sommar. Snälla!

Slogan: Alltid "Because you're worth it"

Strand: Stenstranden vid Ar, norra Gotland. 

På fritiden: Göra bomben, bygga sandslott, bada

Mediekanal: DN på papper, Sveriges Radio.

Sommarens klubb: Hammarby IF

Sommarens mest intressanta alla kategorier: Ebba Busch Thors utspel. Dagliga värdemätare på vilken typ av konservatism som biter på svensken 2019.
Sommarens story: ASAP Rocky och Thomas Mattssons avsked från Expressen. 
Upplevelse: Svärmen av ollonborrar som förvandlar ljudbilden till ett flygfält utanför svärföräldrarnas hus på Gotland. Kväll efter kväll.
Reklam: Nikes ägande av Fotbolls VM

Varumärke: Dalhalla har en jävla potential
 att bli sommarens varumärke
Glass: Banana Split

I höst lovar jag: Att skriva, något eget.

***

Fotnot: Resumé består naturligtvis av fler medarbetare. Men de är så lyckliga att de redan gått på semester och därmed får de inte heller förmånen att besvara denna förnämliga enkät.



Dela sidan: