Dela sidan:

Samarbetet mellan Unilevers hygienjätte Axe och serieskaparna Marvel är för att dra uppmärksamhet till Axe’s nya produktserie Ice Chill där de vill nå tonårsfans. Beslutet togs efter att byrån Mindshare har gjort research som visar dragningskraften till ”fandom” och att connecta djupare med konsumenter.

De båda har skapat ett gäng high school-studenter med superkrafter – och utvecklat en story som utspelar sig på Future Minds School of Science & Technology.

Kampanjen består av en serie i fem delar och en musiksatsning. Rapparen och skådespelaren SuperDuperKyle har fått uppdraget att skapa ett soundtrack som nu är tillgängligt på Spotify.

– Serietidningar är fantastisk storytelling för våra tonårsfans, så att arbeta med Marvel var en no-brainer. Genom att skapa ett soundtrack så tog vi även tillvara på våra fans kärlek till hiphopen för att förstärka upplevelsen av karaktärerna, säger Mark Lodwick, varumärkeschef på Axe.

Det här är fortsättningen på en kärlekshistoria varumärkena emellan. När Marvels senaste Avengers-film kom ut i våras visade det sig att Iron Man själv var ett fan av just Axe. Axe marknadsteam var inte sena att svara på repliken och lade ut en serie bilder på Twitter där de hyllade huvudrollsinnehavaren. De skickade även produkter till fans som var med och spred blixtkampanjen. Se här.

Första delen i serien om superhjältarna hittar du här:



Dela sidan: