Dela sidan:

Redan i år har tester gjorts med icke-brandade burkar, då på olika typer av marknadsföringsevents. Men nu funderar varumärket starkt på att utöka sortimentet av omärkta varor nästa år, enligt Adage.

Syftet är att starta en diskussion om hur vi etiketterar varandra utifrån stereotyper i dagens samhälle.

– Vi förstod ganska snabbt att en värld helt utan etiketter är inte så enkelt som det kanske låter. En del etiketter kan vara bra, de kan vara sådana man får kämpa för, något man är stolt över. Å andra sidan är påtvingade etiketter dåliga, säger Kerri Kopp, gruppchef på Coca-Cola Light, till Adage, och fortsätter:

– Så vi förändrade vår initiala idé som handlade om att helt ta bort etiketter till att vi ville skapa en diskussion kring dem.

Dock har man inte valt att gå hela vägen med de avskalade burkarna. En liten version av Coca-Cola Light-logotypen finns fortfarande nära innehållsförteckningen.



Dela sidan: