Dela sidan:

Intersport, världens största sportkedja med 5 500 butiker, varav 150 ligger i Sverige, har gett Amsterdam-baserade We Are Pi uppdraget som global reklambyrå. Byrån valdes utan pitch och ska bland annat hjälpa till med varumärkesstrategi och kommunikation.

Intersport ska nu stå för sin största globala satsning någonsin, med en första kampanj som lanseras våren 2020 och produceras av We Are Pi. Man kommer framför allt satsa på digitalt och redaktionellt content, men även aktiveringar på lokala marknader med varumärken som Intersport säljer, såsom Nike, Adidas och Puma.

Intersport har även satsat på bland annat shoppingassistenter i butik med hjälp av AI och smarta speglar, en strategi som också ska utvecklas.

– Intersport genomgår omvandling och hittade en byråspartner i We Are Pi. Tillsammans har vi accelererat mot en stor varumärkesstrategi och kreativ konsumentkommunikation, säger Christoph Frechen, global marknadschef, i en kommentar till The Drum.

Resumé söker Intersport svenska marknadschef Mats Holmlund.



Dela sidan: