Dela sidan:

I höstas avgick Gina Azaric som nordisk marknadschef på Kicks, en post hon då hade haft i drygt två år. Dessförinnan var hon på Tre i 15 år, varav 13 som marknadschef. Det varumärket var hon med om att bygga upp från grunden.

I början på augusti gör Gina Azaric gör sin första dag på Telia Sverige – bolaget som tillhör en av Sveriges största reklamköpare.

– Jag är jätteglad att kunna välkomna Gina Azaric till Telia som ny svensk marknadschef. Gina har mångårig erfarenhet av strategisk och taktisk marknadsföring både inom telekom och andra branscher, säger Anders Olsson vd på Telia Sverige i en kommentar.

Gina Azaric:

– Jag ser verkligen fram emot att få bli del av ett varumärke som står för så mycket kvalitet och som samtidigt kan möjliggöra alla innovativa tjänster tack vare Folknätet. Jag hoppas att min erfarenhet av att skapa tydliga länkar mellan finansiella affärsmål och marknadsavdelningens strategi och taktiska arbete kan bidra till fortsatt framgång, säger hon.

Tillsättningen sker efter att nyheten om att Anne Gro Gulla lämnar bolaget kom i förra veckan. Då hade hon suttit på rollen som marknadschef i fem år och bland annat varit med och drivit lanseringen av kommunikationskonceptet "Välkommen till Folknätet", framtagen av Forsman & Bodenfors. Tidigare i våras meddelades även att varumärkeschefen Lars "Laxen" Axelsson går vidare.

– Anne Gro som varit bosatt i Stockholm har bestämt sig för att på sikt att flytta tillbaka till Norge, sa press Inger Gunterberg, pressansvarig på Telia, till Dagens Opinion i förra veckan.

Resumé har sökt Gina Azaric utan resultat.



Dela sidan: