Dela sidan:

Det handlar om ett internetskämt som har nått en ny nivå. 1,5 miljoner har signat upp sig för Facebook-eventet där de ska storma USA:s militärbas Area 51 i Nevada-öknen den 20:e september. Anledningen? Det har i alla tider pratats om att USA förvarar ufon där. Stormningen kommer inte hända, men om någon faktiskt beslutar sig för att bryta sig in kan det få ett dystert slut. Eventet har fått stor uppmärksamhet globalt, inte minst i meme-världen.

Ölvarumärket Bud Light var inte sena att utnyttja intresset kring eventet. Bud Light har nämligen släppt en tweet med en design där de skapat en Area 51-öl, gjord av inhousebyrån Draftline. Copyn lyder:

“Greetings Earthlings. This is the famous Area 51. We know of no space beer by any other life form which is brewed and aged to be more refreshing. Our cryogenic aging produces a light bodied space lager with a fresh taste, a crisp, clean finish, and a smooth drinkability. Take us to your leader…for drinks.”

När en Bud Light-fan frågade om ölen fanns på riktigt svarade de snyggt:

Återstår alltså att se om burkdesignen blir verklighet. I skrivande stund har man fått 26 000 retweets.



Dela sidan: