Dela sidan:

Employer branding blir allt viktigare. För att medarbetare ska vilja stanna på företaget krävs att de är involverade och vet vad som händer inom olika affärsområden.

LÄS MER: Experterna: Här är de största misstagen med employer branding

För att göra detta lättare har köp- och säljsajten Blocket nu lanserat en intervjupodd – där nya vd:n Pernilla Nissler själv ska avhandla ämnen som värderingar, organisation och målstyrning för Blockets personal som består av 250 personer. Samtalen leds av Linda Hammarstrand och Anders Eriksson, näringslivsduo som sedan tidigare driver podden Passion Talks.

– En av mina främsta investeringar arbetet är att öka engagemanget hos anställda och skapa tydlighet runt resan vi befinner oss i. Detta är ett sätt att på ett lättsam sätt samtala och reflektera över viktiga frågor man sällan hinner prata om i arbetsvardagen, säger Pernilla Nissler i en kommentar.

Podden görs i fem avsnitt, varav två redan är publicerade.

Under försommaren stod det klart att förändringar sker på Blockets kommunikationsavdelning. Blockets marknadsdirektör Cecilia von Krusenstierna samt pr- och hållbarhetschefen Linnea Aguero lämnade då bolaget för Readly. Enligt presschef Tero Marjamäki kommer rekryteringen av en marknadsdirektör – eller chef – påbörjas efter sommaren. Då kliver även Tero Marjamäki in i rollen som tillförordnad pr- och hållbarhetschef efter sommaren.



Dela sidan: