Dela sidan:

En ny organisation ska ta form från den 1 januari på japanska Dentsu Aegis och man vill då skrota namnet Aegis. Detta med anledning av satsningarna som genomförs i Asien och för att rulla ut företagets strategi under ”One Dentsu” globalt.

Aegis har hängt med sedan 2012 då Dentsu köpte den brittiska byrågruppen för 3,2 miljarder pund. I en intervju med Campaign sa koncernchefen Tim Andree nyligen att ”integrationen mellan Dentsu Network och Aegis Media är över”, men nämnde då inget om namnbytet.

I Sverige heter man just Dentsu Aegis och har kontor i Göteborg och Stockholm. I januari lanserade man den globala contentbyrån John Brown Media.

Byrånätverket har haft det tufft på senare tid. Förra veckan fick de återigen vara med om uppsägningar på kontoret i Singapore som skedde efter omstrukturering av mediebyråerna. Denna runda påverkade framför allt mellanschefsroller. Samtidigt var Dentsu det nätverk som gjorde allra flest köp i första kvartalet 2019 – man har förvärvat byråer i bland annat Indien, Nya Zeeland och Vietnam.



Dela sidan: