Dela sidan:

Snapchat gjorde en jublande comeback under tisdagen när de lämnade in sin rapport för andra kvartalet 2019.  Siffrorna slog analytikernas förväntningar och aktien steg med nästan 12 procent.

Intäkterna låg på 388 miljoner dollar, en uppgång med 48 procent från samma period i fjol. Snap har dock ännu inte rapporterat någon vinst, men grundaren Evan Spiegel har som mål att vara lönsamma i år. Nettoförlusten låg på 255 353) miljoner dollar. Analytiker hade räknat på en förlust om 298 miljoner dollar. Detta ska indikera på att Snap har "slutat bränna pengar".

Ett glädjande besked är att antalet dagliga användare steg från 191,7 miljoner till 203, en uppgång med åtta procent. Detta är rekord sedan Snapchat börsnoterades 2017.

Snapchat har haft ett par tuffa år där de mött konkurrens från Facebooks Instagram, och framför allt då Insta Stories, som liknar produkten. Nu ser man ut att vara i en bättre position och det är tonåringarna som håller företaget flytande.

Och ju fler användare, desto fler annonsörer. Snapchat har lanserat flera verktyg för annonsörer, bland annat Snap Select, där du kan köra annonser som inte går att skippa. Även Instant Create, där man kan generera annonser från ett företags hemsida.



Dela sidan: