Dela sidan:

Sedan starten 2012 har systrarna Hannah Widell och Amanda Schulmans bolag Perfect Day Media levererat en stabil tillväxt samtidigt som verksamheten haft en vinstmarginal på cirka sju procent. 

2018 innebar dock ett år av omställning, detta samtidigt som det stormade rejält kring bolaget. Satsningen på skönhetssalonger under namnet "Daisy Beauty" lades efter flera turer ned och i september avslöjade Resumé att det fanns ett utbrett missnöje och vittnesmål om mobbningskultur bland de anställda.

LÄS MER: 15 personer har sagts upp – så ser planen framåt ut för Daisy Grace

Nu har Breakit lyckats få tag på bokslutet för 2018. Enligt techsajten sjönk omsättningen i Perfect Day Media AB med närmare 40 procent och landade slutligen på 41 miljoner kronor (64,6 mkr). För första gången redovisar man även en förlust på 2,2 miljoner kronor och då är inte räkenskaperna för skönhetssalongerna inräknade.

LÄS MER: Tidigare anställda vittnar om mobbnings- och tystnadskultur på Perfect Day

Hannah Widell säger till Breakit att verksamheten drabbades av att hon och Amanda Schulman lade fokus på sin startupverksamhet.

"Det är rätt enkelt egentligen. Jag och Amanda jobbade med vår startup förra året men nu är vi tillbaka och nu går det jättebra för Perfect Day. Att vi växer så snabbt är också ett tecken på att poddmarknaden har lyft. Det visar ju inte minst Spotifys stora intresse vilket är superkul". skriver hon i ett sms till Breakit.

Enligt nytillträdda vd:n Karolina Roslund har Perfect Day Media AB gått med vinst de första sex månaderna av 2019 och målsättningen är att vid slutet av året nå upp till samma omsättning som 2017.



Dela sidan: