Dela sidan:

Byrån har samarbetat med i samarbete med creative directorn Fredrik Preisler, plannern Kim Saxberg och ett team på Åbro Bryggeri. Bryggmästaren är Åbros hantverksprodukt  där fokus ligger råvarorna en insikt som mynnat ut i konceptet "I en helt egen klass".

Teamet har tagit fram ett nytt visuellt uttryck i samarbete med fotografen Pål Allan. För att ytterligare förstärka Bryggmästarens egenskaper används en tonalitet där rubrikerna ställer ölen i kontrast mot olika fenomen genom inledningen "definitivt inte ...".

– Det är väldigt roligt att ha påbörjat arbetet med en så här spännande kund – och att få möjligheten att utveckla ett koncept i den här kategorin, säger Peder Westerberg, creative director på Hummingbirds i en kommentar

Arbetet påbörjades under våren och är nu ute i en bredare satsning. Medieval är TV, sociala medier, utomhus och print.

– Vi har tillsammans med Åbro noggrant analyserat premiumsegmentet och hittat en position som känns helt rätt för Bryggmästarens. Det här är öl för människor som värdesätter kvalitet, hantverk och smak, säger Kim Saxberg, planner.



Dela sidan: