Dela sidan:

Camilla Åstrand rekryterades till skönhetsföretag Daisy Grace 2017 i rollen som pr- och marknadchef. Hon hade dessförinnan arbetat som varumärkes- och pr-ansvarig på GANT i fem år. Förra året avancerade hon till att bli pr-chef för Hanna Widell och Amanda Schulmans företagskoncern. 

Under försäldrarledigheten blev hon kontaktad av Daniel Wellington och nu tillträder hon som global pr-chef för det hajpade svenska klockmärket som gjort sig kända för sin stilbildande marknadsföring på Facebook och Instagram. 

I rollen kommer hon att ansvara för Daniel Wellingtons globala pressarbete – global pr-strategi, samordning av lokalt pr-arbete samt talesperson i pressfrågor.

– Daniel Wellington har sju globala kontor och säljs i princip över hela världen så det är en oerhört spännande roll, säger Camilla Åstrand till Resumé. 

Vad tar du med dig från åren med Hannah och Amanda?
– Det har varit mitt största yrkesmässiga äventyr – främst har jag lärt mig vikten av att vara modig – inte vänta för länge innan man genomföra idéer, även om alla inte alltid lyckas. Eftersom företaget och dess ägare också är några av Sveriges mest mediala personer har jag även byggt på mig ytterligare erfarenhet kring att vara pressansvarig i tider när det stormar. Sen har jag sett fram emot att gå till jobbet varje dag. Jag har upplevt företaget som en oerhört bra arbetsplats för den med driv och drömmar.

Varför lämnar du nu?
– Jag blev kontaktad av Daniel Wellington nu under min föräldrarledighet, och blev direkt nyfiken – alla är vi imponerade av företagets otroliga resa. Jag hade inga tankar på att byta jobb, men det här var för bra för att inte gå vidare med – sedan mina år på GANT har jag även saknat det globala arbetet och tänkt att nästa steg gärna skulle få bli en global pr-chefsroll. Under samtalen med Daniel Wellington växte mitt intresse för rollen och jag tvekade aldrig att tacka ja när erbjudandet kom. Det är ett drömjobb för mig.

I förra veckan stod det klart att dragloket i Hannah och Amandas företagsbygge, Perfect Day, gick med förlust med 2,2 miljoner kronor under 2018. Under våren gjorde bolaget en nyckelrekrytering då man tog in Simon Sjögren som varit med och byggt upp Isabella Löwengrips företag som operativ chef på Löwengrip Invest. Han har nu ansvaret att utveckla Perfect Days profilerbjudande. 

Daniel Wellington presenterade nyligen sina siffror från 2018 som visade såväl minskad omsättning till 2 miljarder kronor (2,4) som vinst 516 miljoner kronor (900)



Dela sidan: