Dela sidan:

Procter & Gamble har under de senaste åren satsat hårt på varumärkesbyggande och ibland syftesdriven kommunikation. Det mest kända exemplet är Gillette-kampanjen "The best a man can be" som av vissa kritiker besylls för att ligga bakom det kraftigt nedskrivna värdet av varumärket som kom när P&G redovisade sin finansiella status för någon vecka sedan. 

Nu kommer ett annat varumärke i FMCG-jättens portfölj med marknadsföring som sticker ut i kategorin nämnligen blöjtillverkaren Pampers som möter den oro som blivande föräldrar ofta bär på. I reklamfilmen är budskapet att ingen kan vara helt förberedd på att få barn, men ger en verklighetstrogen bild av hur det kan se ut.

I filmen ser vi alltifrån en vilsen pappa som byter blöjor till en tårögd mamma som vänder sig till Google för att se vad som är fel med hennes barn. Allt parad med inkännande nickar från mer erfarna föräldrar som "vet hur det är". Den blöjbytande pappan får exempelvis våtservetter av en annan när han inser att han glömt dem.
Kampanjen "Love the Change" är framtagen av McKinney och enligt P&G har man nästan uteslutande använt sig av riktiga föräldrar och deras barn i stället för skådespelare. Reklamfilmerna ska också vara framtagna i samarbete med föräldrarna. 



Dela sidan: