Dela sidan:

På Internationella kvinnodagen den 8 mars lanserade Alejandra Cerda och Maria De La Croix kommunikationsbyrån Mad Luck under budskapet "Vi hatar män". Ett uttalande som skapade stor uppmärksamhet och delade branschen, inte minst i Facebookgruppen "Reklamsnack". Ett uttalande duon inte tog avstånd i från när de senare helgintervjuades i Resumé.

På dagen fem månader efter lanseringen presenterar byrån sin första rekrytering, Katrine Kolström har arbetat som designer på Jung Relations och som art director på This is Scandinavia där hon bland annat tog fram en visuell identitet åt artisten Parham och det Grammis-nominerade albumet "Hemma här".  Katrine Kolström har däremellan frilansat som multidesigner med uppdragsgivare som Sveriges Domstolar, Volvo och Stadsbiblioteket i Göteborg för vilken kampanjen "25 bibliotek i din hand" nominerades till årets kampanj på Inhousetävlingen 2018. Hon har även skapat design åt alltifrån VR-applikationer till formgivning av böcker.

– Det är med glatt humör som vi kan meddela att vi rekryterat Katrine Kolström. Katrine har arbetat inom olika områden av kommunikations- och designbranschen och har ett kreativt helhetsperspektiv som vi inspireras av, säger  en av byråns grundare.Alejandra Cerda i ett pressmeddelande.

– Det känns väldigt kul att få jobba ihop med två begåvade profiler såsom Maria och Alejandra. Jag ser fram emot den spännande resa vi har framför oss, säger Katrine i en kommentar. .



Dela sidan: