Dela sidan:

I januari gickNordea Private Banking ut i pitch på jakt efter en nordisk contentlösning till sina Private Banking-kunder som skulle ersätta magasinet man tidigare haft. Den svenska byrån Klintberg Niléhn kammade hem upphandlingen.

Deras lösning innehåller en businesssajt på fem olika språk, en podcast, ett bookazine och ett nyhetsbrev under konceptet Talk.

– Om andra banker pratar över huvudet eller konverserar sina klienter ville vi ta fram ett modernt koncept som pratar direkt med kunderna, det var så Talk föddes. Att vi valde webben som vår primära kanal är kanske inte så konstigt; vi lever i en digital tid och vill möta kunderna där de faktiskt är, säger Mårten Niléhn, vd och medgrundare av Klintberg Niléhn i en kommentar.

I juni lanserades sajten på svenska, danska, norska, finska och finlandssvenska. Ambitionen är att kunderna ska få möta Nordens främsta entreprenörer och banbrytare samt få de senaste nyheterna och idéerna inom business, hållbarhet och innovation.

– På det här sättet kan vi kommunicera med våra kunder dagligen och bjuda på ett exklusivt innehåll med hög kvalitet. Vi har tidigare jobbat med Klintberg Niléhn och vet att de förstår våra behov och utmaningar,  säger Ninni Franceschi, Nordea Private Bankings chef i Sverige om Talkkonceptet.



Dela sidan: