Dela sidan:

Danske Bank låter kända profiler hjälpa bostadssökare i jakten på sitt drömboende. I kampanjen visar flera bostäder till försäljning ur olika perspektiv på ett humoristiskt och personligt sätt. Profilerna spekulerar kring vem bostaden passar för och tittarna får veta hur Daniel Redgert helst spenderar en dag hemma, hur Ann Söderlund får till den perfekta tjejkvällen eller ingredienserna i Leila Lindholms fredagsmys. Visningarna har filmats och rörligt är fokus för kampanjen som primärt sprids i sociala medier genom i profilernas egna kanaler med start den 15 augusti.

– Jag verkligen gillar att gå på visningar och låta mig inspireras! Att drömma mig bort på visningar hade jag kunnat göra på heltid. Danske Bank sticker ut i deras arbete och gör något annorlunda, vilket är en frisk fläkt i en annars ganska tråkig kategori, säger Daniel Redgert, vd och grundare på Redgert Comms och influencer i en kommentar.

– Med Drömhjälpen och dessa profiler hoppas vi på Danske Bank kunna inspirera och visa bostäder ur olika perspektiv med glimten i ögat. Danske Bank vill göra mer för dom som drömmer och det har varit vår ledstjärna genom hela kampanjarbetet, säger Ulrika Sundblad, head of marketing, Danske Bank. 

Bakom kampanjen ligger BKRY. 



Dela sidan: