Dela sidan:

Det har länge varit känt att världsstjärnan Ed Sheeran är ett stort fan av Heinz ketchup – faktiskt är hans kärlek så stark att han har låtit tatuera en ketchup-flaska på sin ena arm.

Heinz har i sin senaste kampanjsatsning tagit tillvara på Ed Sheerans tillgivenhet. I juni i år inledde varumärket ett samarbete med artisten inom vilket han lanserade sin helt egna ketchup under namnet "Edcup". Ketchupen lanserades genom en tv-reklam som Ed Sheeran själv både regisserade och var med i (se nedan). 

För att fira Heinz 150-årsdag har nu Ed Sheeran även lånat ut motivet på sin egen arms Heinz-tatuering för att pryda flaskorna. Flaskorna kommer ut i 150 exemplar och kommer att finnas över hela världen, alla signerade av stjärnan själv.

För att få tag på en av de 150 flaskorna från “Ed Sheeran X Heinz Tomato Ketchup, Tattoo Edition”, kommer Ed Sheeran- fans och Heinz-fans att kunna buda på de tre första flaskorna under en auktion i London den 15 augusti kl.19.00-21.00 svensk tid. Alla insamlade pengar kommer att delas lika mellan Ed Sheerans val av välgörenhetsorganisation East Anglia's Children's Hospital och Heinz val av välgörenhetsorganisation Rise Against Hunger.  

Det kommer även att vara möjligt att vinna flaskor genom en global tävling som är gratis att delta i. Ett utvalt antal flaskor kommer även att delas ut till fans samt dyka upp i museer som är öppna för allmänheten att besöka.



Dela sidan: