Dela sidan:

För ett drygt år sedan lanserade Lidl sitt kommunikationskoncept "Allt annat är olidligt". I samband med det har man även gjort ett omtag kring marknadskommunikationen. Ett led i den förändringen är att man nu tar in contentbyrån Make your mark för hjälp med både strategi och produktion till sociala medier. Slutmålet är att öka trafiken till Lidls sajt och att bredda bilden av Lidl som varumärke.

– Jag lägger stor tonvikt vid den affärsmässiga sidan av kommunikationen. Visst kan man få folk att trycka på gilla-knappen, men i slutändan handlar det alltid om vilken effekt det får för vår försäljning och vårt resultat. Det är något som Make your mark visat att de har stor förståelse för, säger Gabriella Goldman, marknads- och kommunikationsdirektör på Lidl.

Ansvarig för Lidlkontot blir Terese Allert, tidigare chefredaktör på tidningen Frida. Tidigare har hon bland annat jobbat med Make your marks Klarnakonto.

– Det känns väldigt roligt att ett så pass spännande och ambitiöst varumärke som Lidl har valt oss. Det här blir vårt största uppdrag med fokus på sociala medier vilket så klart är extra kul. Nu ser vi fram emot att öka engagemanget i de egna kanalerna och vara med och bidra till att fler fattar grejen med Lidl säger Jonas Terning, vd på Make Your Mark.



Dela sidan: