Dela sidan:

I februari 2019 slog IKEA upp portarna till sin första sovrumsbutik på Regeringsgatan i centrala Stockholm. I samband med detta öppnade möbeljätten den uppmärksammaed telefonlinjen  "Sovlinjen" för att hjälpa sömnlösa i samarbete med en av sina svenska byråer, Futurniture. En av flera aktiviteter för att lyfta IKEA Sovrum.

I vårens katalog ville bolaget inspirera sina kunder till att bli mer utvildade i vardagen. Den nya IKEA-katalogen för hösten landar snart i brevlådan och kedjan fortsätter på sovtemat. Ett rum i katalogen ska föra tankarna till de ikoniska bilderna på John Lennon och Yoko Ono som togs för 50 år sedan, 1969.

Händelsen kan ses som en av de mest minnesvärda pr-aktiviteterna i historien då paret
bjöd in världspressen till sängkammaren med de högst ställda ambitionerna att påverka världsfreden, men också sprida budskapet om kärlek. Att en bättre värld börjar hemma i sängen. Ett budskap som IKEA nu bejakar. 

I kommunikationen för IKEA:s sömnfokus har varumärket valt att fokusera på baksidorna av vår uppkopplade värld har gjort att många försämrat sömnen, som enligt 
merparten av den tillgängliga forskningen är helt livsnödvändig. 

Katalogen visar upp sex olika hem och boendeformer. Hemmen är framtagna utifrån ett insiktsarbete där 20 000 respondenter har deltagit i undersökningen. 



Dela sidan: