Dela sidan:

Doktor.se är en av flera snabbväxande nätbaserade vårdaktörer på markanden med ungefär 200 000 kontinuerliga patienter. Tillsammans med produktionsbolaget Rehnberg & Swartz varumärket tagit fram det redaktionella konceptet Friskare med Doktor.se, som i dagsläget är en sajt, ett magasin och ett nyhetsbrev.

– Med Friskare med Doktor.se vill vi uppmuntra människor till ett hälsosamt liv, även om alla kan drabbas av sjukdom blir det här ett bidrag från oss till en bättre folkhälsa. Svenskens intresse för hälsa ökar för varje år. Vi vill skapa läsvärt och inspirerande innehåll kring detta, utan att använda pekpinnar, säger Leo Heijbel, kommunikationschef på Doktor.se i en kommentar.

Den redaktionella satsningen är det en mix av smarta hälsotips och artiklar om nya medicinska rön. Doktor.se:s läkare och psykologer svarar på läsarfrågor och kända svenska profiler intervjuas om sina hälsovanor.

– Webben är den primära kanalen, eftersom Doktor.se:s kunder är synnerligen digitala, men vi kompletterar med ett magasin för att kunna fördjupa oss i vissa ämnen, förklarar Hugo Rehnberg, medgrundare till Rehnberg & Swartz.

Magasinet har från start en upplaga på mellan 50 000 – 80 000 exemplar och kommer att distribueras ihop med andra magasin eller dagstidningar. Det senaste numret bladades i Amelia, Damernas Värld och Vi föräldrar.



Dela sidan: