Dela sidan:

Under våren har LloydsApotek varit ute i pitchprocess där valet slutligen föll på Abby Priest. Apotekskedjan, som är en av Sveriges största, har planer på att växa ytterligare och beskriver i ett pressmeddelande hur de ser kommunikation som ett viktigt led i det arbetet.

– Vi sökte främst efter en helintegrerad kommunikationspartner som kunde komplettera oss på marknadsavdelningen med en strategisk och kreativ spets, för att stärka vår position på den svenska marknaden. När vi träffade Abby Priest upplevde vi direkt en bra personkemi och att det fanns en liknande värdegrund, ett prestigelöst och inkluderande arbetssätt, säger Annelie Söderberg, marknadschef på LloydsApotek.

Abby Priests första uppdrag har varit att ta fram ett nytt kommunikationskoncept som kommer att börja synas under hösten. Byrån har tidigare gjort sig kända för sitt jobb med bland annat Adobe, ett samarbete som prisats i reklamtävlingar världen över.

– Vi är en fullservicebyrå som ständigt letar efter nytänkande aktörer att samarbeta med. Vi kände redan när vi läste briefen att detta skulle vara ett drömuppdrag för oss, möjligheten att få jobba kanaloberoende med allt från strategi till uttag med en uppstickare som LloydsApotek ger verkligen bra förutsättningar för ett grymt resultat, säger Mandarva Stenborg, VD för Abby Priest.

 



Dela sidan: