Dela sidan:

Linnea Lindblad kommer senast från content marketing-byrån Glory Days där hon haft rollen som kundansvarig projektledare för kunder som Lagerhaus, Friends och Stayhard.se. På FLB Europa kommer hon i rollen som social media & commnuity manager ansvara för att stärka byråns kompetens inom sociala medier, och leda utvecklingen av det arbetet.

– Det känns jättekul att få ansluta till gänget på FLB Europa. Jag ser fram emot att ta nästa steg i min yrkesroll och även att kunna bidra med mina egna erfarenheter för byråns alla spännande uppdrag, säger Linnea Lindblad i ett pressmeddelande. 

På  FLB:s kundlistan finns bland andra Norrlands Ljus, The Naia Initiative, Klarna och Gjensidige. Byrån har även inlett ett samarbete med it-bolaget IP-Only som nyligen lanserat sin första stora konsumentkampanj.

David Becker, vd på FBL Europa, kommenterar:

– Linnea har tidigare arbetat tillsammans med flera varumärken som är dokumenterat skarpa i att driva sin affär i digitala kanaler och hon har stor förståelse för modern innehållsproduktion och aktivering. Precis vad våra nya uppdrag behöver. Jag är såklart väldigt glad att hon anslutit sig till oss och blir en del av framtiden vi bygger på FLB Europa,. 



Dela sidan: