Dela sidan:

I januari lämnade Caroline Thunved rollen som kommunikationschef på Scouterna för att istället ta samma roll på Hyresgästföreningen. Under hennes ledningen har Scouterna bland annat hyllats för kampanjer som "Scout View", en kampanj som togs fram i samarbete med Google och Garbergs.

Nu tar efterträds hon av Fredric Ripe, senast kommunikationschef på Region Stockholms Centrum för epidemiologi och samhällsmedicin.

– Det som lockade mig till Scouterna var att det är en av världens största ungdomsrörelser. De jobbar med miljön i fokus, med hållbarhet och med natur som ska ge barn och unga en meningsfull och trygg fritid. De spelar en viktig roll i samhället och det ska jag tillsammans med teamet vara med och utveckla, säger Fredric Ripe i ett pressmeddelande.

– Scouterna är en av Sveriges snabbast växande ungdomsrörelser. Här blir Fredric Ripe i sin roll som kommunikationschef en nyckelperson för att sprida Scouternas starka värderingar och förmåga att skapa en uppskattad fritidssysselsättning för barn och ungdomar. Vi är övertygade om att kommunikation som bygger på att förmedla Scouternas meningsfulla och roliga verksamhet kommer att attrahera nya medlemmar, säger Petra Lindskog, Scouternas generalsekreterare.



Dela sidan: