Dela sidan:

Reklambyrån Volt har flera år av stabil ekonomisk utveckling bakom sig, och 2018 var inget undantag. Det senaste bokslutet visar att omsättningen ökade från 69 miljoner kronor till 82 miljoner, medan vinsten mer än dubblades, från 3 miljoner 2017 för att landa på 7,7 miljoner 2018. Samtidigt ökade byråintäkten med cirka 10 miljoner kronor, från 36 miljoner till 46.  

Rörelsemarginalen landade på 17 procent, att jämföra med 8 procent 2017. 

Under året utökades Volts kundlista med bland annat Ballerina, SPP, Diskrimingeringsombudsmannen, Mekonomen och OLW.

I bokslutet skriver Volt att 2019 har "börjat på bästa sätt", med rekrytering av ytterligare två nya medarbetare som förstärker byrån strategiska erbjudande och nya samarbeten med Bris och Swedavia. 

LÄS MER: "Här är Volts nya koncept för Bris – gestaltar livsavgörande ögonblick"

FAKTA // Siffror
Oms: 82 mkr (69 mkr)
Byråintäkt: 46 mkr (36,7 mkr)
Rörelseres: 7,7 mkr (3 mkr)
Rörelsemarginal: 17 % (8 %)
Anställda: 40 (38)



Dela sidan: