Dela sidan:

Som chief marketing officer på Trustly får Louise Nylén helhetsansvar för alla av bolagets varumärkes- och marknadsaktiviteter. Bolaget utvecklar digitala betalningslösningar. Hon kommer dessutom att ingå i Trustlys ledningsgrupp.

Närmast kommer hon från Leovegas där hon haft en kombinerad roll som marknadschef och vice vd.

– Jag är väldigt glad att kunna hälsa Louise välkommen till Trustly. Hennes expertis inom marknadsföring, erfarenhet av att framgångsrikt driva tillväxt på flera marknader och beprövade ledaregenskaper gör henne till ett värdefullt tillskott till teamet när vi fortsätter resan med att bygga ett ledande globalt betalningsföretag, säger Oscar Berglund, vd på Trustly, i ett pressmeddelande.

– Betalningsbranschen går igenom en intensiv period med stora strukturella förändringar och där har leverantörer som Trustly en mycket intressant framtid. Trustly har en unik produkt, en högkvalitativ tjänst och ett unikt försprång på marknaden – viktiga framgångsfaktorer som gjorde det väldigt intressant för mig att vara med och bygga ett starkt varumärke som attraherar både företag och konsumenter. Jag ser fram emot att ta tillvara de möjligheter som ligger framför oss och bidra med mina erfarenheter av marknadsföring och e-handel när Trustly tar sig an nya marknader och länder, säger Louise Nylén i pressmeddelandet.



Dela sidan: