Dela sidan:

Forsman & Bodenfors nya kampanj för Volvo Trucks ska lyfta fram lastbilsjättens nya, förbättrade turbo coumpoundingmotor i största lastbilen Volvo VNL. Förbättringarna innebär att motorn ger en bränslebesparing på 11 procent i jämförelse med den tidigare modellen, vilket bland annat ska betyda mindre pengar på drivmedel samt att motorn ger en mindre miljöpåverkan. 

I kampanjen "The Cash Machine" står karaktären Bob i centrum, en småföretagare som tack vare att han sparar in pengar med den nya turbo coumpoundingmotorn kan spendera mer på sin flärdfulla livsstil. Det innebär bland annat att han äter gourmetluncher och får förstklassiga behandlingar hos barberaren. Dessutom kör han en gludpläderad Volvo VNL. Payoffen lyder "Live a little. Save a lot".

– Vi ville uppmärksammade fördelarna med den nya turbo coumpoundingmotorn på ett okonventionellt och oväntat sätt. Även om de flesta kunder sannolikt inte kommer spendera sina besparingar på samma sätt som Bob, så sätter det ljus på hur den nya motorn kan vara ekonomisk fördelaktig för lastbilsflottor, yrkesförare och företagare, säger Fredrik Klevenfeldt, director of brand and marketing communications på Volvo Trucks Nordamerika, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen lanseras under onsdagen i Volvo Truck Nordamerikas sociala medier-kanaler.



Dela sidan: