Dela sidan:

Uniqlo har över 2000 butiker runtom i världen, de flesta i Asien och USA. Klädkedjan säljer i huvudsak basplagg till ett billigt pris och dess främsta konkurrent är H&M.

När man förra året öppnade upp sin första butik i Sverige, närmare bestämt på Hamngatan i Stockholm, var intresset stort och kön ringlade vid öppningen lång.

Byråerna som ansvarade för den svenska lanseringen var AWB och Present Day. I samband med lanseringen teamade man upp med en rad lokala Stockholmsprofiler som berättade om platser i Stockholm som betytt mycket för dem. Samtidigt gjorde man klart som ny klädsponsor åt den svenska OS-truppen. Uniqlos ägare Fast Retailing har aviserat att man har ytterligare expansionsplaner för den svenska marknaden.

När Uniqlos butik nu firar ett år väljer man tillsammans med AWB att ställa till med ettårskalas. Under hela helgen kommer man arrangera en rad aktiviteter i och i anslutning till butiken. Vid sidan av att erbjuda rea på en del varor har man bland annat bjudit in Sveriges Olympiska Kommitté, anordnat ett Voi-quiz och kommer ställa upp sitt fukubiki-hjul (ett japanskt lyckohjul).

Under firandet kommer man även att lansera kampanjen "Thank u". I kampanjen lyfter man upp alltifrån personal till kunder och samarbetspartners.



Dela sidan: