Dela sidan:

Contentbyrån ska formas kring kompetens och kunskap inomom detalj- och dagligvaruhandeln ett området som Hakon Medias vd Annika Lindecrantz anser att befintliga contentbyråer inte täcker. 

Hakon Medias  content-verksamhet startades 2016 och blir nu en egen byrå.
Inledningsvis kommer Hakon Media Content att ha fyra anställda.

– Hakon Media Content är en innehållsbyrå fokuserad på handel och det är den främsta anledningen till att Hakon Medias ledning tror på satsningen, säger Annika Lindecrantz i en kommentar och fortsätter

– Vi ser att efterfrågan att kunna erbjuda kundspecifikt innehåll ökar hela tiden. Vår målgrupp är experter på handel och känner sig inte alltid bekväma eller nöjda med det material en "bred" reklambyrå kan erbjuda. Vi kan handeln och är oerhört duktiga på presentationsteknik och vet hur man når ut på bästa sätt.

Den nya contentbyrån är b2b-inriktad, specialiserad på retail för kunder i och runt detaljhandeln som vill jobba mer med innehållsmarknadsföring. De två kommersiella redaktörerna Lars Welin och Mikael Sydner har sammanlagt 40 års erfarenhet av dagligvaruhandel respektive detaljhandel.

Lars Welin har sedan 1999 varit reporter och analytiker på Icanyheter. Bakom sig har han också flera års erfarenhet från branschen. Mikael Sydner har varit webbredaktör, reporter och projektledare på tidningen Market sedan lanseringen 2006. Med från start finns också formgivaren Andreas Heneborn som varit, redigerare på Hakon Media sedan 2013. Projektledare blir Susan Garpensund, digital strateg med lång erfarenhet av att skapa digitala affärer.



Dela sidan: