Dela sidan:

Tidigare i år valde Kungliga Operan att inleda ett samarbete med digitalbyrån Isobar. I uppdraget ingick att byrån skulle designa ett nytt köpflöde och i allmänhet utveckla den digitala kundupplevelsen för operans besökare. 

– Isobars breda förståelse för hur sajten och den digitala kundupplevelsen kan bygga varumärket Kungliga Operan är en av anledningarna till att just Isobar vann upphandlingen. Vår gemensamma ambition med projektet är att skapa en sajt och ett köpflöde som är lika inspirerande och engagerande som Operans föreställningar, säger Catarina Falkenhav, kommunikationschef på Kungliga Operan.

Målet med omgörningen var att den digitala upplevelsen skulle präglas av samma lust som ett besök på själva operan, varför Kungliga Operan i upphandlingen prioriterade varumärkeskunskap lika högt som teknisk kunskap. Sajten och det nya köpflödet lanserades den 21 augusti.

– Det är ett fantastiskt ärofyllt uppdrag att få arbeta med ett så välkänt varumärke med ett så tydligt visuellt uttryck och en ambition att alltid ligga i digital framkant. Vi tror att framtiden ligger i kombinationen av varumärkesbyggande kommunikation, användarvänlighet och innovation. Därför är detta ett perfekt uppdrag för Isobar och en fantastisk utmaning för vårt starka team av UX:are och utvecklare, säger Nils Andersson Wimby, byråchef på Isobar.



Dela sidan: