Dela sidan:

Ving har under många år satsat hårt på sin inhouseavdelning. För ett par år sedan började de ett projekt där man samlade all inhousekompetens från de fyra nordiska marknaderna i ett gemensamt team. En av anledningarna till varför man samlat all kompetens är att inhousebyrå därmed kan tillåta sig ha viss specialistkompetens som tarvar en viss volym för att få bäring.

Satsningen på inhouse-teamet har lett till att Ving inte haft någon extern byråpartner sedan 2015 då man bröt med Forsman & Bodenfors. Nu väljer man dock att inleda ett samarbete med Åkestam Holst. Samarbetet gäller på hela den nordiska marknaden och de lokala varumärkena Spies i Danmark, Tjäreborg i Finland och Ving i Norge.

– Det här är ett drömuppdrag för oss. Att få vara med och utveckla kommunikationen ytterligare för så ikoniska varumärken som Ving, Spies och Tjäreborg känns som en väldigt spännande utmaning, säger Jessica Morales, client director på Åkestam Holst.

I Åkestam Holsts uppdrag ingår att utveckla Vings strategiska kommunikation och därtill jobba tätt ihop med inhouse-byrån.

– Vi har länge imponerats av Åkestam Holst och deras förmåga att kombinera både affärsmässighet, digitalisering och en hög kreativ höjd. Vi är därför mycket spända på hur vi med Åkestam Holsts hjälp, ännu bättre ska kunna berätta vår historia kring våra unika målgruppsanpassade hotell och resmålsupplevelser, säger Jan Vendelbo, nordic head of brand & marketing Thomas Cook Northern Europe.

De första enheterna från samarbetet kommer att visas i vinter.

Arbetsgruppen hos Åkestam Holst består av: Oskar Pernefeldt (AD), Linus Bronge (AD), Johan Landin (AD), Filip Laurent (Copy), Anna Svensson (Produktionsledare), Karl Wikström (Strateg), Stina Hansson (Researcher/strateg), Jessica Morales (Client Director).



Dela sidan: