Dela sidan:

Modeföretaget Cellbes från textilhuvudstaden Borås är med 300 anställda, 100 återförsäljare och en omsättning kring 650 miljoner kronor en stor e-handlare med svenska mått mätt. New Ad Agencys uppdrag handlar om att öka kännedomen kring varumärket. Sedan samarbetet inleddes har kommunikationen inriktat sig på att åka runt i Sverige och hitta modellerna bland folket på mindre orter.

I januari lanserade Cellbes en kampanj där streetcastade modeller plåtades i en studio av Andreas Kock. Konceptet #viärcellbes har rullat sedan våren 2017 och totalt har 80 kvinnor deltagit i marknadsföringen. 

Med start i dag lanserar Cellbes och New Ad Agency nästa steg i kommunikationen med programserien "Modell för en dag!" som har producerats av Perfect Day. Serien bygger på material från e-handelsföretagets streetcasting som skedde i tolv olika svenska städer. Programserien omfattar sex delar och leds av enpreprenörerna bakom Perfect Day och mediepersonligheterna Hannah Widell och Amanda Schulman som besöker streetcastningen i Ystad. Serien följer sju kvinnor som alla vill vara med i Cellbes kampanj. 

Serien kommer att släppas i Cellbes kanaler varje torsdag under sex veckor framöver.


Arbetsgrupp
Uppdragsgivare:
Kristina Hermansson, marknadsdirektör Cellbes
Charlotte Nordén, VD Cellbes

Produktion: Perfect Day

Byrå: New Ad Agency
Jocke Jonason, CD
Jens Pamp, projektledare
Elena Jonason, AD
Sofia Ratz, design

Produktion:
Alexandra Flink, Special Projects.
Jennie Rune, Special Projects.
Andreas Kock, Fotograf
Gisela Rydberg, stylist
Bengt Fröderberg, scenograf



Dela sidan: